Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Creative Industries and Developing Countries

Voice, Choice and Economic Growth

Diana Barrowclough, Zeljka Kozul-Wright
61,45 €
+ 122 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Pushing the frontiers of the new development paradigm, this book guides debates, clarifies new themes and illustrates how the cultural resources of the developing world can become a new way of integrating into the global economy - helping to raise the voices of developing countries, widening the range of creative choices and promoting cultural diversity and economic and human development.

Mixing theory, country case-studies and policy analysis this volume argues that developing countries can use their creative assets and energies as a source of economic growth - if they can better position themselves in the global economy, turning on its head the polarized debate about commerce and culture to take a fresh look at some traditional activities whose intrinsic cultural value has for too long hidden their economic worth.

It includes essays from economists, lawyers and industry experts on global trade trends; digital-technology; film in West Africa; audio visuals in India; the music industry in Brazil and the Caribbean; the copyright industry in Arab countries, and policy lessons from developed countries - including sources of finance, subsidies and the role of incubators and intermediaries.

Fresh and incisive, this policy lead book on one of the world's fastest growing sectors is an invaluable resource for to economists and policy-makers alike, as well as those with an interest in industrial organization, development policy, evolutionary economics and the creative industries.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
352
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415512466
Date de parution :
16-11-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
494 g

Les avis