Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Crisis Communication in China

Strategies Taken by the Chinese Government and Online Public Opinion

Wei Cui
104,95 €
+ 209 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

While past public crises were addressed by focusing on protecting the public safety and maintaining public order, public crises today, such as the COVID-19 outbreak, require different responses and face more challenges. Crisis Communication in China examines crisis communication strategies taken by the Chinese government during public crises and discusses how the public react to these strategies, exploring the cultural context and the development of digital media as critical factors underlying the strategies adopted.

Much of the previous research on crisis communication in China adopted Coombs' Situational Crisis Communication Theory. However, as a theory proposed and developed in the West, its application in a non-Western culture requires testing. In addition, cultural influences and the role of digital technology have been discussed in some existing literature, but few studies have attempted to integrate these elements into crisis communication theories. In order to fill these two gaps, this research analyses the Chinese government's crisis communication strategies during the H7N9 crisis, examining not only the government's management of the crisis but also the public's reaction to the official communication process. It also explores the cultural context and the development of digital media as critical factors underlying the strategies adopted. The analysis contributes to development of a comprehensive theory that incorporates these two elements, which shows and identifies related crisis communication strategies emerged from cultural traditions and the development of digital media.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
212
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781801179836
Date de parution :
04-10-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
154 mm x 230 mm
Poids :
340 g

Les avis