Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Economie & Management
  5. Management
  6. Critical Representations of Work and Organization in Popular Culture

Critical Representations of Work and Organization in Popular Culture

Carl Rhodes, Robert Westwood
82,95 €
+ 165 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book challenges traditional organizational theory, looking to representations of work and organizations within popular culture and the ways in which these institutions have also been conceptualized and critiqued there. Through a series of essays, Rhodes and Westwood examine popular culture as a compelling and critical arena in which the complex and contradictory relations that people have with the organizations in which they work are played out. By articulating the knowledge in popular culture with that in theory, they provide new avenues for understanding work organizations as the dominant institutions in contemporary society.

Rhodes and Westwood provide a critical review of how organizations are represented in various examples of contemporary popular culture. The book demonstrates how popular culture can be read as an embodiment of knowledge about organizations - often more compelling than those common to theory - and explores the critical potential of such knowledge and the way in which popular culture can reflect on the spirit of resistance, carnivalisation and rebellion.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
240
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780415578509
Date de parution :
01-01-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
353 g

Les avis