Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Crossing the Digital Divide

Race, Writing, and Technology in the Classroom

Barbara Monroe
Livre broché | Anglais | Language and Literacy
29,45 €
+ 58 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

As poor, nonwhite communities on "the other side" of the digital divide become immersed in electronic media, how can we evaluate their experiences to transform the teaching of writing and literature and improve student learning? This important book offers a balanced view of instructional technology and critical multiculturalism as experienced in today's public schools. With valuable insights to help English educators at all levels working in all types of schools, this accessible volume features:

  • Case studies of high-poverty secondary schools as they come online, offering an examination of the literacy practices of some of the country's most underserved students on Indian reservations and in central cities.
  • A unique approach to teaching writing and literature at both high school and middle school levels, including practical suggestions for classroom practice.
  • A compelling analysis and critique of the contrasting rhetoric of American adolescent minority groups, differences in their early language socialization, and the impact of those differences on academic performance.
  • A fresh angle on the public policy debate on access to technology, arguing that high-poverty schools do not have student access and, when they do, computers are used to "reform," rather than "transform" schooling.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
168
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780807744628
Date de parution :
17-04-04
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 227 mm
Poids :
235 g

Les avis