Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Daniel

An Introduction and Study Guide: Sovereignty, Human and Divine

Ernest Lucas
28,95 €
+ 57 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Introducing students to the Book of Daniel in the Old Testament, Ernest Lucas examines the book's structure and characteristics. He covers the latest in biblical scholarship, including historical and interpretive issues, and considers a range of scholarly approaches. Lucas shows how understanding of the book is enhanced by considering it in the context of Mesopotamian culture, literature, and religion. He also evaluates different arguments concerning the authorship, date, and provenance of the book.

In particular, the guide focuses on illuminating the book's relationship to both the tradition of Hebrew prophecy and the later development of Jewish apocalyptic literature. It also highlights the importance of understanding the Book of Daniel as "resistance literature", which intended to encourage faithful Jews to resist the pressures of conformity to the pagan culture in which they lived, and to endure through persecution if necessary.

With suggestions of further reading at the end of each chapter, this guide will be an essential accompaniment to study of the Book of Daniel.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
128
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780567676832
Date de parution :
26-01-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
154 mm x 230 mm
Poids :
217 g

Les avis