Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

De buurt en de school

gescheiden contexten? : een onderzoek bij kinderen naar de relatie tussen hun buurt en hun onderwijservaringen en -verwachtingen

Isabelle Pannecoucke
Livre | Néerlandais | Sociale InZichten | n° 14
43,65 €
+ 87 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Welke is de meest geschikte omgeving voor een kind om in op te groeien? De stedelijke buurt is meestal niet het antwoord op deze vraag. Integendeel, de stad wordt beschouwd als overbevolkt, vervuild, druk, onpersoonlijk en allesbehalve een gepaste leefomgeving, zowel voor kinderen als jongeren. Dergelijke invalshoek benadrukt de stedelijke buurt als beperkend en negeert de potentiële kansen. Hoe kinderen die opgroeien in een stedelijke context dit zelf ervaren, blijft echter achterwege in de discussie.

Dit boek laat de kinderen, uit drie verschillende stedelijke buurten, zelf aan het woord. Hoe omschrijven ze hun buurt? Hoe beleven ze hun buurt? Hoe maken ze gebruik van hun buurt? Via een waaier aan kwalitatieve onderzoeksmethoden geeft de auteur een caleidoscopisch beeld over de buurten.

Zij distilleert vanuit hun antwoorden verschillende buurtmechanismen. Treedt de buurt op als een socialisatiemilieu? Fungeren de sociale relaties in de buurt als hulpbronnen? Biedt de aanwezige buurtinfrastructuur een lerende omgeving aan? Op dergelijke manier achterhaalt zij welke kansen buurten geven of welke beperkingen ze opleggen. De focus ligt hierbij op onderwijs, met de volgende centrale vraag: speelt de buurt waar kinderen wonen een rol bij hun schoolkeuze, hun schoolervaringen?

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
291
Langue:
Néerlandais
Collection :
Tome:
n° 14

Caractéristiques

EAN:
9789033476068
Date de parution :
03-12-09
Format:
Livre

Les avis