Hoe houd je alle bordjes in de lucht?
Past jouw ondernemingsverhaal op een bierviltje?
Concurrenten, welke concurrenten?
De Groeiparadox beschrijft het fenomeen van groeipijnen. Als een onderneming sterk groeit, heeft ze namelijk de neiging zichzelf af te remmen. Hoe valt dit te voorkomen? Is daar iets aan te doen? Jazeker en dit boek helpt je daarbij! In elf hoofdstukken wordt in heldere taal uitgelegd wat de meest voorkomende groeipijnen zijn en hoe je ze kunt aanpakken. Vanzelfsprekendheden worden onderuit gehaald, mythes doorprikt, problemen worden verklaard en oplossingen aangedragen. Elk bedrijf heeft namelijk het potentieel een groeibedrijf te worden. En te blijven.
'Door elke hindernis te benaderen vanuit herkenbare symptomen, een heldere diagnose en pragmatische oplossingen, vormt De Groeiparadox een inspirerende roadmap voor het boeiende parcours waarop elke ondernemer zijn weg zoekt.'
- DIRK WOUTERS | CEO van Bank Van Breda
'In elke organisatie die groeit, laten groeipijnen zich vroeg of laat voelen. In heldere taal gidst De Groeiparadox managers en ondernemers van groei tot bloei. Een aanrader voor iedereen die de vele uitdagingen van groeien als onderneming wil aangaan.'
- LIEVE CRETEN | bestuurder en senior adviseur vennootschappen
'Met het boek in de hand, is het mooiste advies voor ondernemers en managers: 'reculer pour mieux sauter'. Even een stapje terugdoen om dan daarna beter te kunnen springen.'
- RIKA COPPENS | CEO House of HR