•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

De managementideeënfabriek

goeroes, consultants en het vermarkten van managementkennis

Stefan Heusinkveld
Livre broché | Néerlandais
29,95 €
+ 59 points
Livraison sous 3 jours ouvrables
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Aan invloedrijke ideeën geen gebrek in management- en consultancyland. Maar wat weten we eigenlijk over de manier waarop deze managementideeën tot stand zijn gekomen? En op welke manier worden we verleid om deze ideeën op te pakken en zelfs op organisaties los te laten?

Dit boek gaat over de oorsprong van managementideeën en hoe deze worden ontwikkeld door consultants en goeroes. Het geeft een kijkje achter de schermen van het ontstaan van invloedrijke ideeën als de BCG-matrix, het 7S-model, Total Quality Management (TQM), de Balanced Scorecard (BSC), Customer Relationship Management (CRM), Lean Management, Agile en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

Hoewel veel van deze ideeën op grote schaal bekend zijn onder managers, consultants en wetenschappers, worden er te weinig kritische vragen over hun oorsprong en ontwikkeling gesteld. Dit boek laat zien dat managementideeën vooral het resultaat zijn van mensenwerk - maar wel van mensen die een uniek vak verstaan.

Managers en consultants kunnen met De managementideeënfabriek hun eigen ideeën scherpen en kritisch kijken naar de ideeën die ze krijgen aangereikt in boeken, via seminars en van collega's.

Stefan Heusinkveld is als hoofddocent verbonden aan de vakgroep Management en Organisatie van de Vrije Universiteit Amsterdam en doet onderzoek naar de aantrekkingskracht van goeroes en hun ideeën.

'Al jaren kenmerkt het onderzoek van Stefan Heusinkveld naar het ontstaan van managementideeën zich door een zeldzame spitsvondigheid. Het simpele gegeven dat die ideeën ergens bedacht worden, is daarbij het uitgangspunt. Iedere bestuurder, manager, adviseur of zelfs politicus zou dit boek moeten lezen.' - René ten Bos, Denker des Vaderlands

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
200
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789024404414
Date de parution :
07-06-16
Format:
Livre broché
Dimensions :
150 mm x 235 mm
Poids :
334 g

Les avis