Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Droit
  5. Droit général
  6. De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

De wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg

Een korte introductie

R.P. Wijne
Livre broché | Néerlandais | Korte introducties
69,50 €
+ 139 points
Livraison sous 3 jours ouvrables
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Dit boek is een bewerking en samenvoeging van de juridische analyses die onderdeel waren van de evaluatie van de

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (2020). De auteur maakte deel uit van het onderzoeksteam dat met de evaluatie

belast was. Het onderzoeksteam bestond uit leden van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en het Nederlands Instituut

voor Onderzoek van de Gezondheidszorg (NIVEL).



De juridische analyses betreffen de reikwijdte van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg evenals de onderdelen

kwaliteit, klachten en toezicht. De auteur gaat in op de achtergrond en doelen van de diverse wettelijke bepalingen en

de tijdens de parlementaire behandeling gevoerde discussies en opgeworpen vragen. Ook wordt aandacht besteed aan de

literatuur en daarin geuite kritische kanttekeningen.



Een belangrijke drijfveer voor het schrijven van dit boek is het belang van ‘kwaliteit van zorg’. Niet dat het lezen van dit boek voor die kwaliteit zorgt, maar het kan wel behulpzaam zijn bij het doorgronden van bijvoorbeeld een kwaliteitsbepaling, een plicht in het kader van de klachtenprocedure of een bepaald onderdeel van het toezicht door de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Het boek is dan ook vooral bedoeld voor juristen in de ‘zorg’-rechtspraktijk, toezichthouders in de zorg, verzekeraars, klachtenfunctionarissen, kwaliteitsfunctionarissen en leden van geschilleninstanties.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
278
Langue:
Néerlandais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9789462909489
Date de parution :
04-05-21
Format:
Livre broché
Dimensions :
110 mm x 175 mm
Poids :
225 g

Les avis