Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Decision-Oriented Educational Research

William Cooley, William Bickel
Livre relié | Anglais | Evaluation in Education and Human Services | n° 11
167,95 €
+ 335 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Decision-Oriented Educational Research considers a form of educational research that is designed to be directly relevant to the current information requirements of those who are shaping educational policy or managing edu- cational systems. It was written for those who plan to conduct such research, as well as for policy makers and educational administrators who might have such research conducted for them. The book is divided into three main parts. Part I is background. Chapter 1 describes some of the basic themes that are woven throughout subsequent chapters on decision-oriented research. These themes include the impor- tance of taking a systems view of educational research; of understanding the nature of decision and policy processes and how these influence system re- search; of integrating research activities into the larger system's processes; of the role of management in the research process; of researchers and managers sharing a sense of educational purposes; and of emphasizing system improvement as a basic goal of research process. Chapter 2 is a discussion of the background of the research activities that form the bases of this book. Our collaboration with the Pittsburgh public school system is described, as are the methods and structure we used to build the case histories of our work with the district. Part II, encompassing chapters 3 through 9, addresses basic generaliza- tions about decision-oriented educational research that we have derived from our experiences.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
298
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 11

Caractéristiques

EAN:
9780898382013
Date de parution :
31-12-85
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
644 g

Les avis