•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Designing Worlds

National Design Histories in an Age of Globalization

Livre relié | Anglais | Making Sense of History | n° 24
217,95 €
+ 435 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

From consumer products to architecture to advertising to digital technology, design is an undeniably global phenomenon. Yet despite their professed transnational perspective, historical studies of design have all too often succumbed to a bias toward Western, industrialized nations. This diverse but rigorously curated collection recalibrates our understanding of design history, reassessing regional and national cultures while situating them within an international context. Here, contributors from five continents offer nuanced studies that range from South Africa to the Czech Republic, all the while sensitive to the complexities of local variation and the role of nation-states in identity construction.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
296
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 24

Caractéristiques

EAN:
9781785331558
Date de parution :
01-06-16
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 231 mm
Poids :
544 g

Les avis