Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Dictionary of Language Games, Puzzles, and Amusements

Harry Edwin Eiss
Livre relié | Anglais
171,45 €
+ 342 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Throughout recorded history, mankind has turned to language play as a source of entertainment and intellectual stimulation. This unique new reference provides comprehensive listings and explainations, together with samples and historical information, concerning the hundreds of letter and word games, puzzles, and linguistic entertainments that enrich our cultural life.

In an introductory section, the author discusses the various ways of manipulating words and letters and the relation of this pastime to literature, linguistics, education and humor. He comments on the use of word-play techniques in the teaching of language arts, noting their demonstrated benefits in stimulating creativity and motivating the unwilling student. Turning to the literary uses of language play, he talks about writers--from Shakespeare, Dickens, James Joyce, and Gertrude Stein to the dadaists, Edward Lear, Ogden Nash, and various contemporary literary artists--whose linguistic devices run the gamut from riddles, acrostics, cross-word puzzles, and anagrams--are considered, along with individual and group games intended to entertain, teach skills, or challenge the imagination or intellect.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
295
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780313244674
Date de parution :
21-10-86
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
594 g

Les avis