Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Digital Entrepreneurship in Africa

How a Continent Is Escaping Silicon Valley's Long Shadow

Nicolas Friederici, Michel Wahome, Mark Graham
Livre broché | Anglais
52,95 €
+ 105 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The hope and hype about African digital entrepreneurship, contrasted with the reality on the ground in local ecosystems.

In recent years, Africa has seen a digital entrepreneurship boom, with hundreds of millions of dollars poured into tech cities, entrepreneurship trainings, coworking spaces, innovation prizes, and investment funds. Politicians and technologists have offered Silicon Valley-influenced narratives of boundless opportunity and exponential growth, in which internet-enabled entrepreneurship allows Africa to "leapfrog" developmental stages to take a leading role in the digital revolution. This book contrasts these aspirations with empirical research about what is actually happening on the ground. The authors find that although the digital revolution has empowered local entrepreneurs, it does not untether local economies from the continent's structural legacies.

Drawing on a five-year research project, the authors show how entrepreneurs creatively and productively adapt digital technologies to local markets rather than dreaming of global dominance, achieving sustainable businesses by scaling based on relationships and customizing digital platform business models for African infrastructure challenge. The authors examine African entrepreneurial ecosystems; show that African digital entrepreneurs have begun to form a new professional class, becoming part of a relatively exclusive cultural and economic elite; and discuss the impact of Silicon Valley's mythologies and expectations. Finally, they consider the implications of their findings and offer recommendations to policymakers and others.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
336
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780262538183
Date de parution :
28-07-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
557 g

Les avis