Meer en meer maken digitale tools deel uit van de dagelijkse lespraktijk. Voor veel leraren is dit even zoeken: het aanbod is groot en je hebt best wat technische knowhow nodig om technologie vlot te integreren in je les.
Digitale didactiek. Hoe? Zo! wil inspireren en uitdagen om technologie in te zetten in de onderwijspraktijk, zonder de didactische essentie uit het oog te verliezen. In dertig vragen ontdek je hoe technologie de leeromgeving kan versterken, veranderen of zelfs herdefiniëren.
Dit boek leidt de weg in de digi-jungle van interactieve multimedia, online werkvormen, gamification en nog veel meer. Het is geschikt voor zowel Digidummies als Digidurvers. Ook beleidsmedewerkers krijgen tips om een geslaagde visie op technologie uit te werken en succesvol te professionaliseren.
'Dit boek is een praktische en goed onderbouwde leidraad voor elke leraar die de kracht van educatieve technologie in de klas wil benutten. Het biedt een schat aan voorbeelden en ondersteuning.'
- Wouter Buelens | onderzoeker digitale didactiek Expertisecentrum Onderwijs en Leren (Thomas More Hogeschool)
'Digitale didactiek. Hoe? Zo! is de missing link tussen praten over technologie in het onderwijs en doen. Een onmisbare gids voor digitale dummies, durvers en denkers.'
Jan-Wolter Smit | hbo-docent en lerarenopleider aan ArtEZ, Head of education LessonUp