Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences humaines & sociales
  5. Sociologie
  6. Disciplining and Drafting, or 21st Century Learning? Rethinking the New Zealand Senior Secondary Curriculum for the Future

Disciplining and Drafting, or 21st Century Learning? Rethinking the New Zealand Senior Secondary Curriculum for the Future

Rethinking the New Zealand senior secondary curriculum for the future

Rachel Bolstad, Jane Gilbert
Livre broché | Anglais
47,45 €
+ 94 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Will today's curriculum prepare secondary school students for life in the 21st century? Rachel Bolstad and Jane Gilbert propose radical new models for schooling that challenge long-held ideas about the purpose and structure of the senior secondary years. They take a specific look at the curriculum that is taught in Years 11-13 and how it will need to change to be relevant in the developing knowledge society. In the recent controversy and upheaval over assessment, they say we have failed to think deeply enough about what, and how, senior secondary students should actually learn. Bolstad and Gilbert tease out and challenge the historic assumptions that have lead to the current curriculum-one that either lays down the basis of a specific body of knowledge that will be developed by those who go on to university, or weeds out those who won't. They argue that to be successful in the knowledge society no-one can be left behind. It is not enough for our schools to produce people who are knowledgeable; we need to develop adaptable, technologically and socially adept people who can use and create knowledge.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
136
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781877398353
Date de parution :
10-06-08
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
170 mm x 244 mm
Poids :
226 g

Les avis