•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Disinformation in Mass Media

Gluck, Piccinni and the Journal de Paris

Beverly Jerold
Livre broché | Anglais | Royal Musical Association Monographs
32,45 €
+ 64 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The founding in 1777 of the Journal de Paris, France's first daily and distinctly commercial paper, represents an early use of disinformation as a tool for political gain, profit, and societal division. To attract a large readership and bar competition for C.W. Gluck's works at the Paris Opéra, it launched a prolonged campaign of anonymous lies, mockery, and defamation against two prominent members of the Académie Française who wished the Opéra to be open to all deserving composers but lacked a comparable daily forum with which to defend themselves. In this unique episode, music served as a smokescreen for nefarious activity. No musical knowledge is necessary to follow this purely political drama.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
134
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367515836
Date de parution :
22-12-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
176 g

Les avis