•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Drugs and Popular Culture in the Age of New Media

Paul Manning
Livre relié | Anglais | Routledge Advances in Criminology | n° 15
195,95 €
+ 391 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book examines the history of popular drug cultures and mediated drug education, and the ways in which new media - including social networking and video file-sharing sites - transform the symbolic framework in which drugs and drug culture are represented. Tracing the emergence of formal drug regulation in both the US and the United Kingdom from the late nineteenth century, it argues that mass communication technologies were intimately connected to these "control regimes" from the very beginning. Manning includes original archive research revealing official fears about the use of such mass communication technologies in Britain. The second half of the book assesses on-line popular drug culture, considering the impact, the problematic attempts by drug agencies in the US and the United Kingdom to harness new media, and the implications of the emergence of many thousands of unofficial drug-related sites.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
236
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 15

Caractéristiques

EAN:
9780415806923
Date de parution :
08-10-13
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 229 mm
Poids :
476 g

Les avis