En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Education and the Crisis of Public Values

Challenging the Assault on Teachers, Students, & Public Education

Henry A Giroux
Livre relié | Anglais | Counterpoints | n° 400
133,45 €
+ 266 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book was awarded a CHOICE outstanding Academic Title and has received the Annual O. L. Davis, Jr. Outstanding Book Award from the AATC (American Association for Teaching and Curriculum) and the AESA (American Educational Studies Association) Critics Choice Award 2012.
Education and the Crisis of Public Values examines American society's shift away from democratic public values, the ensuing move toward a market-driven mode of education, and the last decade's growing social disinvestment in youth. The book discusses the number of ways that the ideal of public education as a democratic public sphere has been under siege, including full-fledged attacks by corporate interests on public school teachers, schools of education, and teacher unions. It also reveals how a business culture cloaked in the guise of generosity and reform has supported a charter school movement that aims to dismantle public schools in favor of a corporate-friendly privatized system. The book encourages educators to become public intellectuals, willing to engage in creating a formative culture of learning that can nurture the ability to defend public and higher education as a general good - one crucial to sustaining a critical citizenry and a democratic society.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
129
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 400

Caractéristiques

EAN:
9781433112171
Date de parution :
31-07-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 229 mm
Poids :
136 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.