Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Elke onderwijsprofessional die betrokken is bij instructie in de basisvaardigheden lezen, spellen en rekenen/wiskunde zal altijd en telkens opnieuw drie vragen moeten kunnen beantwoorden:1. Om welke kennis gaat het bij deze leerinhoud, deze taak of dit probleem?2. Wat is de kwaliteit van de beschikbare voorkennis of gewenste nieuwe kennis?3. Hoe is via instructie de optimale kwaliteit van die kennis te bereiken?Deze vragen gelden binnen elke onderwijsvisie, voor iedere methode en op alle onderwijsniveaus.De auteurs bieden in EHBI 2.0 een denkkader om de drie centrale vragen te beantwoorden. Het is geschikt om naar het didactisch handelen te kijken, naar de gebruikte lesmethoden, maar ook naar opvallende leerprestaties. De inhoud van EHBI 2.0 verdient een belangrijke plaats binnen elke opleiding voor onderwijsprofessionals, zowel voor degenen die het onderwijs daadwerkelijk geven, als voor begeleiders en gedragsdeskundigen die vanuit hetzelfde kader dezelfde taal moeten spreken. 12 QR-codes bevatten meer dan 70 pagina’s uitleg, vragenlijsten, definities en referenties.Prof. dr. Wied Ruijssenaars publiceerde tal van boeken en artikelen over leren, leerproblemen, diagnostiek en behandeling. Drs. Cécile Ruijssenaars-Elshoff is coauteur van de boeken Berekend! en Geregeld!, alsook van verschillende publicaties in vaktijdschriften. In EHBI 2.0 baseren zij zich op eigen ervaring, onderzoek en actuele literatuur. In gesprekken met groepen vertegenwoordigers uit de onderwijspraktijk hebben zij het denkkader getoetst op duidelijkheid en toepasbaarheid. De reacties vanuit de praktijk zijn lovend en benadrukken de bruikbaarheid voor scholing en nascholing. Bovendien biedt EHBI 2.0 handvatten om in teams tot consensus te komen over de visie op het onderwijs in de basisvaardigheden. EHBI 2.0 dwingt tot nadenken!