•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Electronic Complaints

Marja E. Meinl
Livre broché | Allemand | Kulturen - Kommunikation - Kontakte,
49,45 €
+ 98 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The interest in computer-mediated communication (CMC) has vastly risen over the recent years. Nevertheless, cross-cultural differences in CMC have received little attention so far, especially with regard to complaining behaviour. This book therefore contributes to this still unexplored research area by comparing British English and German complaints in CMC, precisely on eBay. The empirical study statistically analyses online complaints taken from the feedback forum of this online auction house and shows both similarities and differences in the way speakers of the two cultures formulate their online complaints. Additionally, the impact the specific online context may have on users' speech act performance is reviewed. Given that cultural differences may lead to misunderstandings in cross-cultural electronic communicative situations, this book is not only of interest to different fields of pragmatics, but also to e-commerce and is hence of economic interest.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
330
Langue:
Allemand
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783732900305
Format:
Livre broché
Dimensions :
148 mm x 210 mm
Poids :
428 g

Les avis