Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Emergent Learning

John P Sullivan
Livre broché | Anglais
67,45 €
+ 134 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book outlines a collaborative case study conducted with the goal of discovering and describing "emergent learning" in three secondary classrooms. Emergent learning, defined as the acquisition of new knowledge by an entire group when no individual member possessed it before, is implied by the work of theorists working on an educational analog of a natural phenomenon called a complex adaptive system. The author theorized that classes that maximized the features of complex adaptive systems could produce emergent learning, and that there was a continuum of this complexity, producing a continuum of emergence. After studying three American high school classes, the author determined that there was indeed a continuum of complexity. He found that the actively complex nature of the Jazz Rock Ensemble produced an environment where emergence was the norm, with the ensemble producing works of music, new to the world, with each performance. The English section harnessed the chaotic tendencies of students to frequently produce emergent learning, while the mathematics section was too rigidly linear to allow detectable emergence to occur.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
196
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783838338347
Date de parution :
22-03-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
294 g

Les avis