Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Empirical Understanding of School Leaders' Ethical Judgements

Applications of the Ethical Perspectives Instrument

Ori Eyal, Izhak Berkovich
168,95 €
+ 337 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This volume offers a holistic, empirically grounded examination of the factors which influence educational leaders' ethical judgments in their day-to-day work in schools.

Drawing on a range of quantitative studies, the text utilizes organizational psychology to explore multiple ethical paradigms. It considers social aspects including ethnicity, gender, hegemony-minority relations, and leadership styles which influence and drive ethical judgment patterns employed by educators and principals. The book ultimately demonstrates the Ethical Perspectives Instrument (EPI) as an effective tool for the assessment of various ethical viewpoints and their interactions, suitable for application to diverse cultures and socio-educational circumstances.

An important study of the leaders' ethics and preparation in handling marginalized populations, this book will be valuable for academics, researchers, and graduate students working in the fields of educational leadership, organizational psychology, and the sociology of education.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
170
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781032192284
Date de parution :
30-12-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
488 g

Les avis