•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Entrepreneurial Cognition

An Examination of Entrepreneurial Cognition in the Context of Opportunity Recognition and New Venture Creation

Paul O'Leary
Livre broché | Anglais
77,95 €
+ 155 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

It has been suggested, that cognitive constructs that have emerged in recent literature provide a more "promising approach" to entrepreneurship research (De Noble et al., 1999). The purpose of this study was to examine the role of entrepreneurial cognition in the context of opportunity recognition and new venture creation. Since 'high self-efficacy appears to be one characteristic strongly linked to entrepreneurial pursuits' (Markman et al. 2002, p. 162), this study tested Boyd and Vozikis (1994) theory, which relates entrepreneurial self-efficacy (ESE) to entrepreneurial intentions and actions, in an Irish context. A national web/postal survey of Irish business executives (n = 1,136) employed pre-tested scales for measuring self-efficacy: the general self- efficacy scale (GSE) (Schwarzer and Jerusalem 1993); and the entrepreneurial self-efficacy (ESE) (De Noble et al. 1999). The evidence suggests that self- efficacy has an important influence on entrepreneurial intentions and actions.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
248
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783838377032
Date de parution :
16-07-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
367 g

Les avis