•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Entrepreneurship as Trust

Tomasz Mickiewicz, Anna Rebmann
Livre broché | Anglais | Foundations and Trends(r) in Entrepreneurship | n° 75
73,95 €
+ 147 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Trust is a critical component of our relationship with others. It forms a basis of not only social relations but also economic ones. Trust is necessarily linked to entrepreneurship because it is useful in conditions of uncertainty. An entrepreneur needs to gain trust of others who cannot obtain full knowledge on what is being introduced to the market as well trust others such as partners, employees, and suppliers to deliver on promises. Entrepreneurship as Trust aims to examine the role of trust in entrepreneurship. After reviewing the conceptualization of trust, the authors argue that trust should be seen in the context of a wider-set of entrepreneurship-supporting values. They explore different types of trust and their role in entrepreneurship, moving from particular trust to extended trust, ending with a discussion on how new technology is enabling entrepreneurs to create a new form of distributed trust between strangers.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
80
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 75

Caractéristiques

EAN:
9781680836424
Date de parution :
04-02-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
127 g

Les avis