•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Environmental Literacy and New Digital Audiences

Pat Brereton
55,95 €
+ 111 points
Format
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Environmental literacy and education is not simply a top-down process of disseminating correct attitudes, values and beliefs. Rather, it is one that incorporates and facilitates a dialogue with audiences of different persuasions and at all levels of engagement, to help highlight and co-produce consensual solutions to the major eco-challenges of our time.

Exploring the growing power and influence of media formats and outlets like YouTube and gaming, alongside fictional and documentary film, this book considers new modes of environmental literacy to ascertain the effectiveness of digital and filmic stimuli on an audience's perception of environmental issues, and its specific impact on environmental action. Drawing on extensive research across a broad range of media formats, Brereton establishes how environmental narratives and meanings are created and being received by contemporary audiences.

This book will be of great interest to students and scholars of environmental communication and media, eco-criticism and environmental humanities more broadly.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
210
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367663889
Date de parution :
30-09-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 233 mm
Poids :
409 g

Les avis