•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
48,95 €
+ 97 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Ethnography is one of the principal methods of qualitative research and has a long-established tradition of use in the social sciences. However, the literature on ethnography has become a battleground as ethnography is attacked from within and without the qualitative tradition. Post-modern critics attack the methodological status of ethnography and challenge the importance of its representations of reality, and others argue that globalization narrows its application as localism disappears. This volume provides a robust defence of this research method and establishes its continued relevance in the social sciences. It sets out the competing methodological bases of ethnography and details its different uses as a research method. The author offers guidelines for good practice in the research process, as well as advice on the analysis, interpretation and presentation of ethnographic data.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
226
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780335202683
Date de parution :
01-12-00
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
308 g

Les avis