•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Ethnography and the Corporate Encounter

Reflections on Research in and of Corporations

Livre broché | Anglais | Studies in Public and Applied Anthropology | n° 5
39,45 €
+ 78 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Businesses and other organizations are increasingly hiring anthropologists and other ethnographically-oriented social scientists as employees, consultants, and advisors. The nature of such work, as described in this volume, raises crucial questions about potential implications to disciplines of critical inquiry such as anthropology. In addressing these issues, the contributors explore how researchers encounter and engage sites of organizational practice in such roles as suppliers of consumer-insight for product design or marketing, or as advisors on work design or business and organizational strategies. The volume contributes to the emerging canon of corporate ethnography, appealing to practitioners who wish to advance their understanding of the practice of corporate ethnography and providing rich material to those interested in new applications of ethnographic work and the ongoing rethinking of the nature of ethnographic praxis.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
262
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 5

Caractéristiques

EAN:
9781845457778
Date de parution :
01-03-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
353 g

Les avis