Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Political issues and events have always acted as a catalyst on thought and art. In this pioneering study, Larry J. Reynolds argues that the European revolutions of 1848-49 quickened the American literary imagination and shaped the characters, plots, and themes of the American renaissance. He traces the impact of the revolutions on Emerson, Fuller, Hawthorne, Melville, Whitman, and Thoreau, showing that the upheavals abroad both inspired and disturbed. Unlike many studies that have emphasized the national features and revolutionary spirit of our classic American literature, Reynolds's study, which places this literature in an international context, reveals its conservative, counterrevolutionary side. Emerson, the writer first considered, witnessed the revolutionary turmoil in England and France during the spring of 1848. Reynolds contends that Emerson disdained the revolutions but was unable to resist their challenge: they inspired him to articulate with renewed vigor the idealism at the center of his spiritual life. Reynolds describes next the "Bloody June Days" in Paris and examines their effect on American writings, particularly Uncle Tom's Cabin. In his discussion of Margaret Fuller, Reynolds compares her response to the socialist revolution with Emerson's and demonstrates that her Tribune dispatches from Italy, written during the Roman Revolution, constitute a powerful historical narrative of unrecognized artistry and value. Turning to the writings of Hawthorne and Melville, Reynolds explains that these authors, who viewed the revolutions skeptically, were moved to incorporate into their masterpieces the imagery and issues attracting public attention around them. Focusing on Whitman's fascination with the revolutionary events he covered as an editor, Reynolds describes how under their influence Whitman conceived himself as a poet of insurrection and began Leaves of Grass. He concludes with Thoreau, showing how residual excitement about the revolutions led to the reshaping of Walden into a spiritual autobiography emphasizing purity and serenity.