Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Event Design

Social Perspectives and Practices

Livre broché | Anglais | Routledge Advances in Event Research
64,45 €
+ 128 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Events are becoming more complex as their range of functions grows, as meeting places, creative spaces, economic catalysts, social drivers, community builders, image makers, business forums and network nodes. Effective design can produce more successful business models that can help to sustain cultural and sporting activities even in difficult economic times. This process requires creative imagination, and a design methodology or in other words 'imagineering'.

This book brings together a wide range of international experts in the fields of events, design and imagineering to examine the event design process. It explores the entire event experience from conception and production to consumption and co-creation. By doing so it offers insight into effective strategies for coping with the shift in value creation away from transactional economic value towards social and relational value which benefit a range of stakeholders from the community to policy makers. Mega-events, small community events, business events and festivals in eight different countries are examined providing an international view of social issues in event design.

A wide selection of current research perspectives is employed, integrating both theoretical and applied contributions. The multidisciplinary nature of the material means that it will appeal to a broad academic audience, such as art and design, cultural studies, tourism, events studies, sociology and hospitality.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138082632
Date de parution :
24-05-17
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 233 mm
Poids :
452 g

Les avis