•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Evidence-based Education Policy

What Evidence? What Basis? Whose Policy?

Livre broché | Anglais | Journal of Philosophy of Education | n° 6
35,45 €
+ 70 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book raises important questions about the extent to which policy can be derived from research and about the kind of evidence which should inform policy.


  • Challenges contemporary orthodoxies and offers constructive alternatives
  • Critiques the narrower conceptions of evidence which might inform policy advanced by the 'what works' movement
  • Investigates the logical gaps between what can be shown by research and the wider political requirements of policy
  • Examines the different educational research traditions e.g. large population studies, individual case studies, personal narratives, action research, philosophy and 'the romantic turn'
  • Calls for a more subtle understanding of the ways in which different forms of enquiry may inform policy and practice
  • Discusses the recognition and utilisation of the insights offered by the rich variety of educational research traditions available to us

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
210
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 6

Caractéristiques

EAN:
9781405194112
Date de parution :
15-06-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
285 g

Les avis