Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences humaines & sociales
  5. Sociologie
  6. Exploring of the Behavioral Problems of the Disabled Students

Exploring of the Behavioral Problems of the Disabled Students

Behavioral problems in Special Education

Urooj Mubashar, Muhammad Ashfaq, Muhammad Iqbal Uppal
Livre broché | Anglais
58,45 €
+ 116 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The purpose of the present study is to investigate the behavioral problems in the disabled students, thus explaining the poor social and behavioral functioning associated with learning disabilities and emotional disturbances. Students with physical disabilities were used as sample for the purpose of study. A checklist of liking and disliking, perceptions of self-worth and social acceptance, and teacher ratings of conduct problems, anxiety-withdrawal, and attention problems was considered to obtain data. Students with disabilities were less accepted and liked and also perceived their self-worth and social acceptance to be lower than normal students. Group interactions were apparent for several of the peer rating and behavioral variables, indicating that different patterns of social and behavioral functioning distinguished them from the normal students. The findings highlight that majority of the disabled students have bitter behavioral expressions, and low achievement. The study supports the notion that there may be a common cognitive cause for both disability and behavior problems. The study is equally beneficial for trainers, researchers and special education trainee teachers.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
164
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783659136627
Date de parution :
23-05-12
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
249 g

Les avis