Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Factory Photo-Books

The Self-Representation of the Factory in Photographic Publications

Bart Sorgedrager, Gerry Badger, Mattie Boom, Frits Gierstberg, Martin Parr, Hans Schoots, Kim Timby, Thomas Wiegand
Livre relié | Anglais
69,95 €
+ 139 points
Livraison sous 3 jours ouvrables
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Behind the scenes of "industrial publishing" how factories used photo books to market themselves to potential clients

Massive industrial halls, dirty overalls, spinning gears and smoking chimneys: Factory Photo-Books: The Self-Representation of the Factory in Photographic Publications is the definitive overview of an extraordinary genre spanning from 1890 to 1987. From the invention of the medium, businesses recognized the power of photography as a marketing tool. Companies commissioned photobooks in order to showcase their quality, innovativeness and progressiveness. The books went out into the world as promotional gifts for clients, investors, local public figures and employees. Meanwhile, factories themselves created promotional photobooks to extol their own production value and recruit new business. These gigantic centers for production employed designers, printers and photographers at the top of their field, including Margaret Bourke-White, Piet Zwart, Bruno Munari, Alvin Langdon Coburn, André Kertész, Albert Renger-Patzsch, Jacob Tuggener, Robert Doisneau, Paul Schuitema, Jurriaan Schrofer and Eugenio Carmi. The ambition to portray the firms in unique ways often led to amazing experiments with book forms, photography and graphic design.
Factory Photo-Books covers iconic publications such as Vuur aan zee, with photography by Ed van der Elsken, Paul Huf, Ata Kandó and Cas Oorthuys, as well as surprising hidden gems that prove there is still much to be studied about this genre. Acquaint yourself with a new perspective on the history of the photobook through this selection of more than 175 publications from 16 different countries, brought together by photographer and collector Bart Sorgedrager.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
506
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9789056628703
Date de parution :
26-03-24
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
244 mm x 290 mm
Poids :
2358 g

Les avis