Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
1 Introduction.- 1. Introduction.- 2. Intelligent Approach to Congestion Problem: Ramp Metering.- 2.1 Local Ramp Metering Control Strategies.- 2.1.1 Demand Capacity Control.- 2.1.2 Upstream Occupancy Control.- 2.1.3 Gap Acceptance Control.- 2.1.4 Closed-Loop Local Control Strategies.- 2.2 System-wide Ramp Control Strategies.- 3. Ramp Metering Implementations in the USA.- 4. Benefits of Ramp Metering.- 5. Problem Description.- 6. Preliminary Considerations for Using Feedback Control for Ramp Metering.- 7. Effect of Ramp Metering.- 8. Feedback Control.- 8.1 Control Design Steps.- 8.2 Ordinary Differential Equations.- 8.3 Difference Equations.- 8.4 Feedback Control Example.- 9. Summary.- 10. Questions.- 11. Problems.- 12. References.- 2 Distributed Ramp Model.- 1. Conservation Equation.- 2. Density Flow Relationship.- 2.1 Greenshield's Model.- 2.2 Greenberg's Model.- 2.3 Underwood's Model.- 2.4 Northwestern University Model.- 2.5 Drew Model.- 2.6 Pipes Munjal Model.- 2.7 Multi Regime Model.- 2.8 Diffusion Models.- 3. Microscopic Traffic Characteristics.- 4. Classification of PDEs.- 5. Existence of Solution.- 5.1 Traffic Problem.- 6. Method of Characteristics to Solve First order PDEs.- 7. Traffic Shock Wave Propagation.- 8. Traffic Measurements.- 8.1 Time Mean Speed.- 8.2 Space Mean Speed.- 8.3 Time Headway.- 8.4 Space Headway.- 8.5 Flow Measurements.- 8.6 Traffic Density Measurements.- 8.7 Occupancy.- 8.8 Distributed Measurements.- 8.9 Moving Observer Method.- 9. Summary.- 10. Exercises.- 11. References.- 3 Distributed Modeling and Problem Formulation.- 1. System.- 2. Control Objective.- 3. Limitations of the Model.- 3.1 Jam Density.- 3.2 Maximum Queue Length.- 3.3 Negative Density.- 3.4 Negative Queue Length.- 3.5 Traffic Jam Time.- 3.6 Projection Dynamics.- 3.6.1 Right Face.- 3.6.2 Left Face.- 3.6.3 Top face.- 3.6.4 Bottom Face.- 4. Summary.- 5. Questions.- 6. Problems.- 7. References.- 4 Simulation Software for Distributed Model.- 1. Basic Model.- 2. Numerical Algorithm.- 3. Matlab Software.- 4. Simulations.- 5. Limitations.- 5.1 Large Queue Length.- 5.2 Negative Queue Length.- 5.3 Negative Traffic Density on Mainline.- 5.4 Higher than Jam Density.- 5.5 Traffic Diffusion.- 6. Summary.- 7. Questions.- 8. Problems.- 9. References.- 5 Feedback Control Design Using the Distributed Model.- 1. Model Summary.- 2. Control Objective.- 3. Feedback Control Law for the Basic Model.- 3.1 Implementation of the Basic Feedback Control Law.- 3.2 Limitations on Achievable Performance.- 3.3 Software Simulation for the Closed-Loop System.- 3.4 Integral Term in Control.- 3.5 Parametric Effect on Simulations.- 4. Summary.- 5. Questions.- 6. Problems.- 7. References.- 6 Feedback Control Design Using the Distributed Model with Diffusion.- 1. Model Summary of the Diffusion Model.- 2.Control Objective.- 3. Feedback Control Law for the Diffusion Model.- 3.1 Implementation of the Basic Feedback Control Law.- 3.2 Control Discretization.- 3.3 Integral Term.- 3.4 Software Simulation for the Closed-Loop System.- 4. Summary.- 5. Questions.- 6. Problems.- 7. References.- 7 Feedback Control Design for the Distributed Model for Mixed Sensitivity.- 1. Summary of the Basic Model.- 2. Control Objective.- 3. Feedback Control Design.- 4. Software.- 5. Simulation Results.- 6. Summary.- 7. Questions.- 8. Problems.- 9. References.- 8 Feedback Control Design for Coordinated Ramps Using Distributed Modeling.- 1. Coordinated Ramp Metering.- 2. Motivation Example for Isolated Ramp Problem.- 2.1 Control Objective.- 2.2 Feedback Control Design.- 2.3 Simulation Program.- 2.4 Simulation Results.- 2.4.1 Basic Control Law on Basic Model.- 2.4.2 Basic Control Law on Diffusion Model.- 2.4.3 Diffusion Control Law on Diffusion Model.- 2.5 of the Control Objective and the Performance of the Controller.- 3. Coordinated Ramp Control.- 3.1 Control Objective.- 3.2 Feedback Control Design.- 4. Coordinated Mixed Sensitivity Feedback Ramp Control.- 4.1 Control Objective.- 4.2 Feedback Co...