Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Feminism, Pedagogy and the Studio

Reflections Across Four Decades

Griselda Pollock
Livre broché | Anglais | Scratching the Surface
22,45 €
+ 44 points
Pré-commander, disponible à partir du 01-04-2025
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Two lectures that address feminist questions and art education in the 1980s and today.

Feminism, Pedagogy, and the Studio: Reflections Across Four Decades brings together two lectures delivered by feminist art historian and curator Griselda Pollock in 1985 and 2022.

In 1985, Griselda Pollock critically examined the gender politics of twentieth-century art education that, she argued, reinforced masculinist and individualist ideologies within capitalist conditions of artistic production. She linked the cult of authorship to the nonrecognition of women as artists, even in the face of the evidence of women's consider-able participation in modern art. She explored the impact of a critical post-modern and feminist artistic engagement with theories of meaning, subjectivity, and the image drawn from outside the "studio" model. She ultimately proposed "feminist interventions in art's histories," where expanded histories--including race, class, gender, and sexuality--challenge both the monographic-all-male model of the hero artist and the hegemony of formalist art theory.

Almost forty years later, in 2022, she revisited the impact of "1968" and its theoretical revolution. She historically situates the major geopolitical an ideological shifts since 1989 (The Fall of the Berlin Wall) and 2001 (9/11), and notably since 2007 the touch-screen phone (linking to the internet and social media). She identifies a troubling cultural tendency post-2010 that, with thanks to Derrida, she terms "insta-grammatology." Finally, she calls for a critical analysis of how the "grammar" of social media reduces the spectrum of nuanced thinking and performs a political surveillance of ideas.

Copublished by Villa Arson

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
120
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781915609663
Date de parution :
01-04-25
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
108 mm x 152 mm
Poids :
367 g

Les avis