•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Fiction and the American Literary Marketplace

The Role of Newspaper Syndicates in America, 1860–1900

Charles Johanningsmeier
83,95 €
+ 167 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Conventional literary history has virtually ignored the role of newspaper syndicates in publishing some of the most famous nineteenth-century writers. Henry James, Rudyard Kipling and Mark Twain were among those who offered their early fiction to "Syndicates", firms that subsequently sold the work to newspapers across America for simultaneous, first-time publication. Charles Johanningsmeier shows how the economic practicalities of the syndicate system governed the consumption and interpretation of various literary texts. His study revises the conception of traditional literary history by examining the ordinary reader's response to some of the major writers of the nineteenth century.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
298
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780521497107
Date de parution :
13-11-96
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
157 mm x 229 mm
Poids :
521 g

Les avis