•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Fiction and the American Literary Marketplace

The Role of Newspaper Syndicates in America, 1860 1900

Charles Alan Johanningsmeier
52,95 €
+ 105 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Conventional literary history has virtually ignored the role of newspaper syndicates in publishing some of the most famous nineteenth-century writers. Henry James, Rudyard Kipling and Mark Twain were among those who offered their early fiction to "Syndicates", firms that subsequently sold the work to newspapers across America for simultaneous, first-time publication. Charles Johanningsmeier shows how the economic practicalities of the syndicate system governed the consumption and interpretation of various literary texts. His study revises the conception of traditional literary history by examining the ordinary reader's response to some of the major writers of the nineteenth century.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
300
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780521520188
Date de parution :
04-07-02
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
439 g

Les avis