Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Fixing the Books

Secrecy, Literacy, and Perfectibility in Indigenous New Mexico

Erin Debenport
47,45 €
+ 94 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In Fixing the Books, professor Erin Debenport (anthropology, University of New Mexico) presents the research she conducted on an indigenous language literacy effort within a New Mexico Pueblo community, and the potential of that literacy to compromise Pueblo secrecy. She analyzes the decision to produce written materials in a historically oral language and whether that decision is at odds with the linguistically and culturally "conservative" reputation of Southwest tribes, and potentially disrupts the control of both the intra- and intercommunity circulation of cultural knowledge. Debenport concentrates on the role of literacy in the formation of groups and the ways such groups have been connected to political participation, using the case study of San Ramón Pueblo (she uses pseudonyms throughout) as a counterexample to some of the prototypical cases of textual circulation. Looking closely at the texts themselves, she asks how the choices that authors make when crafting indigenous language texts index the larger goals and visions of a community and describes both the formal properties of various types of text, including dictionary example sentences, personal narratives, and pedagogical language dialogues, and the ways these pieces are intertextually linked with other written and oral texts. Debenport concludes that the apparent contradiction surrounding this Pueblo's literacy effort is actually a reflection of the often unexpected uses of texts that occur in contexts of revitalization and emergent literacy and the multiple language ideologies being indexed and utilized by community members. This ethnographic study of emergent literacy provides a complex picture of secrecy, intellectual property, and the formation of publics through its examination of the relationships between prevailing linguistic ideologies, intertextual connections, and the contexts surrounding the production of indigenous language texts.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
176
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781938645471
Date de parution :
24-03-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
185 mm x 246 mm
Poids :
317 g

Les avis