Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Football: Designing the Beautiful Game

designing the beautiful game

Eleanor Watson, James Bird
Livre relié | Anglais
48,95 €
+ 97 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The design story of soccer, from stadium planning to team badges

Soccer is unquestionably the world's most popular sport, with a dedicated fan base and truly international reach. It is also a significant industry, with European soccer alone being estimated to hold a value of $30 billion in 2016. How did soccer evolve to be such a significant part of our cultural landscape, and what role has design played in shaping the sport?
This catalog--the first of its kind--explores the design story behind soccer, unpicking how design has been used to push the game to its technical and emotional limits. From the master-planning of the world's most significant stadiums to the innovative materials used in today's boots, the graphic design of team badges and the grassroots initiatives pushing back against the sport's commercialization, this book provides a rare insight into the people and processes that have made soccer what it is today.
Accompanying the Design Museum exhibition of the same name, this book features informed and sometimes provocative contributions from figures across the world of football and design, from analyst Statman Dave and broadcaster Martin Tyler to architect Jacques Herzog and Adidas vice president Sam Handy.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
304
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781872005614
Date de parution :
23-08-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
206 mm x 277 mm
Poids :
1360 g

Les avis