Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Framed!

Labor and the Corporate Media

Christopher R Martin
Livre broché | Anglais | Ilr Press Books
34,95 €
+ 69 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Christopher R. Martin argues that the mainstream news media (and the large corporations behind them) put the labor movement in a bad light even while avoiding the appearance of bias. Martin has found that the news media construct "common ground" narratives between labor and management positions by reporting on labor relations from a consumer perspective.

Martin identifies five central storytelling frames using this consumer orientation that repeatedly emerged in the news media coverage of major labor stories in the 1990s: the 1991-94 shutdown of the General Motors Willow Run Assembly Plant in Ypsilanti, Michigan; the 1993 American Airlines flight attendant strike; the 1994-95 Major League Baseball strike, the 1997 United Parcel Service strike, and the 1999 protests against the World Trade Organization's conference in Seattle.

In Martin's view, the news media's consumer "take" on the labor movement has the effect of submerging issues of citizenship, political activity, and class relations, and elevating issues of consumption and the myth of a class-free America. Instead of facilitating a public sphere, the democratic ideal in which the public can engage in discovery and rational-critical debate, Martin says, news organizations have fostered a consumer sphere, in which public discourse and action is defined in terms of consumer interests--the impact of strikes, lock-outs, shut-downs, and protests on the general consumer economy and the price, quality, and availability of things such as automobiles, airline flights, and baseball tickets.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
264
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780801488870
Date de parution :
19-11-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
155 mm x 228 mm
Poids :
371 g

Les avis