Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Functional Grammatics

Re-Conceptualizing Knowledge about Language and Image for School English

Mary Macken-Horarik, Kristina Love, Carmel Sandiford, Len Unsworth
Livre relié | Anglais
182,45 €
+ 364 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book provides a re-conceptualization of grammar in a period of change in the communication landscape and widening disciplinary knowledge. Drawing on resources in systemic functional linguistics, the book envisions a 'functional grammatics' relevant to disciplinary domains such as literary study, rhetoric and multimodality. It re-imagines the possibilities of grammar for school English through Halliday's notion of grammatics.

Functional Grammatics is founded on decades of research inspired by systemic functional linguistics, and includes studies of grammatical tools useful to teachers of English, research into visual and multimodal literacies and studies of the genre-grammar connection. It aims to be useful to the interpretation and composition of texts in school English, portable in design across texts and contexts and beneficial for language development.

The book will be of interest to researchers and teacher educators, as well as undergraduate and postgraduate students and practicing teachers committed to evidence-based professional development.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781138948044
Date de parution :
02-10-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 233 mm
Poids :
565 g

Les avis