Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Economie & Management
  5. Secteurs industriels
  6. Gaining Competitive Advantage Through Hrm Practices in Service Sector

Gaining Competitive Advantage Through Hrm Practices in Service Sector

In service-based organizations

Vinod Singh, Tarun Singhal
Livre broché | Anglais
77,95 €
+ 155 points
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

An organization's human resource management (HRM) function focuses on the people aspect of management. It consists of practices that help the organization deal effectively with its employees during the various phases of the employment cycle. Organization's success depends on how an organization manages its resources. Human resource is becoming more important because many other sources of competitive successes are less powerful than they once were. As the basis of competitive advantage has changed it is essential now to develop a different frame of reference for considering issues of management and strategy. Competitive advantage is a status achieved by a company when gaining a superior market place position relative to its competition. Organizations can gain competitive advantage over competitors by effectively managing their human resources. HRM practices of an organization can be an important source of competitive advantage. As the management of human resources is less susceptible to imitation, the competitive advantage achieved through HRM practices is likely to be more sustainable than that achieved by other means.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
468
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9783838397320
Date de parution :
29-08-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
680 g

Les avis