En raison d'une grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de la grêve chez bpost, votre commande pourrait être retardée. Vous avez besoin d’un livre rapidement ? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Game Graphics Programming

Allen Sherrod
Livre | Anglais
90,45 €
+ 180 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

"Game Graphics Programming" examines the many different techniques and effects that are used to create cutting-edge graphics in today's video games and how to implement them. The book takes a detailed look at computer graphics, exploring both the theory and application of each algorithm and effect and how they are structured and executed to generate the rendered result. Detailed C++ source code and pseudocode are used as examples throughout the book to demonstrate the methods being taught, but the techniques presented can be used with any programming language or tool. You'll begin with an introduction to basic 2D and 3D game graphics tools and components including common game mathematics, colors and pixels, and computer memory, as well as ray tracing and rasterization techniques and programmable shaders. Once you've reviewed the foundations of game graphics, you'll go more in-depth with shading and surfaces, direct and global illumination, special effects, and rendering nature. After the how and why of each technique is presented, you'll also examine optimizations that can be done to improve performance and alternative methods. "Game Graphics Programming" presents you with all of the information you need to efficiently and effectively create eye-catching graphical scenes for video games.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
645
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781584505167
Date de parution :
26-06-08
Format:
Livre
Dimensions :
195 mm x 234 mm
Poids :
1533 g

Les avis

Nous publions uniquement les avis qui respectent les conditions requises. Consultez nos conditions pour les avis.