Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Game Programming with Code Angel

Learn How to Code in Python on Raspberry Pi or PC

Mark Cunningham
Livre broché | Anglais
76,45 €
+ 152 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Program in Python on a Raspberry Pi or PC by developing six computer games. Each game project is split into several chapters of the book. Rather than taking you through programming techniques as standalone concepts, this book explains concepts as they are used within a game.

You'll learn about variables; integer, real, Boolean and string data types; conditional if statements; fixed loops and conditional loops; modularity; arrays and lists; and predefined functions. You'll also discover the PyGame library, which is popularly used in the development of 2D games.

Key programming concepts are revisited in subsequent projects in the book to consolidate prior learning. Beyond teaching you how to code, this book explains the programming logic behind each project--exemplifying the process of designing and writing a computer game.

All the projects in this book are supported by Code Angel (mycodeangel.com). Code Angel Code Angel largely serves students and new developersand the projects work by encouraging you to 'Learn...then play'. Taking this approach, you'll be able to build fun 2D games and enjoy playing them by yourself or with friends. Developing games in this way keeps you engaged, gives a purpose as you work through each project, and offers a sense of achievement when each game is finished.

What You'll Learn

  • Integrate the fundamentals of the Python 3 programming language
  • Program fun, classic computer games you can then play
  • Develop computational thinking skills and abilities that can be applied to other ventures
Who This Book Is For
Students, hobbyists, new developers or anyone wishing to learn how to design and write computer games.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
177
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781484253045
Date de parution :
01-12-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
276 g

Les avis