Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Gender and Computers

Understanding the Digital Divide

Joel Cooper, Kimberlee D Weaver
Livre broché | Anglais
49,95 €
+ 99 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Gender and Computers presents evidence that shows that girls and young women are being left behind on the road to information technology. This book not only documents the digital divide but also provides guideposts to overcoming it. Social psychological theories and data are brought to bear on understanding the societal and environmental roots of the divide. Remedies ranging from family dynamics to teacher-student interactions to the controversial question of the gender organization of schools and school systems are proposed.

Gender and Computers: Understanding the Digital Divide:
*considers the authors' original research as well as recently published work by other leading scholars;
*documents that girls are at a marked disadvantage in their ability to learn about and profit from information technology in our educational system;
*sets the problem of computer anxiety in a rich context of social psychological theories, including stereotype threat, self-fulfilling prophecy, social comparison and attribution theory; and
*offers suggestions that parents, teachers, and school systems can implement to overcome the digital divide.

The book is intended to appeal to students and researchers in the social and behavioral sciences, education, human factors, and computer science interested in gender differences in general, and in human-computer interaction, in particular. The authors' goal is to stimulate social scientists and educators to further research this topic to generate solutions to the problem.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
182
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780805844276
Date de parution :
01-07-03
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
154 mm x 229 mm
Poids :
272 g

Les avis