•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Gendering the First-in-Family Experience

Transitions, Liminality, Performativity

Garth Stahl, Sarah McDonald
Livre relié | Anglais | Routledge Research in Higher Education
182,45 €
+ 364 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Despite efforts to widen participation, first-in-family students, as an equity group, remain severely under-represented in higher education internationally. This book explores and analyses the gendered and classed subjectivities of 48 Australian students in the First-in-Family Project serving as a fresh perspective to the study of youth in transition. Drawing on liminality to provide theoretical insight, the authors focus on how they engage in multiple overlapping and mutually informing transitions into and from higher education, the family, service work, and so forth. While studies of class disadvantage and widening participation in HE remains robust, there is considerably less work addressing the gendered experiences of first-in-family students.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
206
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367677916
Date de parution :
04-02-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
485 g

Les avis