Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Girls Into Science and Technology

The Story of a Project

Judith Whyte
183,45 €
+ 366 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Originally published in 1985. This book describes the Girls Into Science and Technology (GIST) Project, an action research programme carried out in co-educational comprehensive schools in Greater Manchester. GIST simultaneously took action to redress the balance of girls in science and technology and investigated the reasons for the shortfall. The book highlights the world of the typical school science lab and craft workshop where boys and girls compete with each other and teachers treat the two sexes differently. It reveals how boys and girls view science and sex roles and how their attitudes changed during the course of the project. The GIST team worked with science and craft teachers to alter school factors which discourage girls from continuing with scientific and technical subjects. The author describes the reactions of teachers and pupils to intervention strategies, which included visits to schools by women working in technical jobs, development of teaching material more orientated towards girls' interests and a humanistic view of science, observations in school labs and workshops, and careers education linked to option choices in school. In the final chapters she spells out the lessons to be learned for teachers and those engaged in training, and evaluates the national impact of the GIST project.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
304
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138040397
Date de parution :
25-05-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 233 mm
Poids :
452 g

Les avis