Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Kathleen Van Overstraeten, een jonge Belgische hostess, raakt in 1958 betrokken bij gebeurtenissen die de goede werking van de Wereldtentoonstelling in Brussel bedreigen: een diefstal in het paviljoen van het Vaticaan, sabotage in het paviljoen van de USSR…
Door deze voorvallen wordt ze in volle Koude Oorlog de spilfiguur in een strijd tussen spionnen die vredesonderhandelingen willen doen falen.
DE TEKENAAR: BAUDOUIN DEVILLE
Baudouin Deville is grafisch ontwerper en illustrator. Hij is geboren in Luik (België). Hij start zijn stripcarrière met de reeks Bestemming Peru bij uitgeverij Loempia, gevolgd door het niet-vertaalde Les Esclaves de la Torpeur bij uitgeverij Dargaud.
Door een lange carrière in de reclamewereld zet hij het striptekenen op een zijspoor. In 2009 maakt hij een comeback met het Franstalige album Continental Circus, gewijd aan de motorsport in de sixties en seventies. Daarna volgt de trilogie
Rider on the Storm bij dezelfde uitgeverij Paquet die Daedalus in het Nederlands vertaalt. Hij is een waardig erfgenaam van de Klare Lijn.
DE SCENARIST: PATRICK WEBER
Patrick Weber is geboren op 10 maart 1966 in Brussel.
Na zijn studies kunstgeschiedenis en archeologie richt hij zich op een carrière als journalist.
Hij publiceert geschiedenisromans en stripverhalen. Hij heeft sinds lang een passie voor de koninklijke geschiedenis en schrijft talloze werken over het onderwerp.
Hij wordt dan ook royaltywatcher.
Sinds 2011 is hij royaltywatcher voor RTL Belgium op tv, de radio en het internet.
Dagelijks verzorgt hij van 18.30 tot 20.00 uur het radioprogramma On refait le monde op Bel-RTL. Hij is ook een van de oprichters van het Salon du livre d’Histoire (Brussel) en Le Club de l’Histoire.
Een geopolitieke thriller te midden van de Wereldtentoonstelling van 1958 in Brussel!
• Het verhaal van Patrick Weber is perfect gedocumenteerd.
Tekenaar Baudoin Deville roept met passie de typisch Brusselse sfeer op.
De twee auteurs kregen toegang tot talloze archieven, waaronder die van mevrouw Jacqueline Moens de Fernig, de dochter van de commissaris-generaal van de Wereldtentoonstelling.
• Alle ingrediënten zijn aanwezig om de ziel van de stad en haar inwoners terug te vinden tijdens het bijzondere evenement dat België op de kaart zette.
• Pers, media en boekhandels toonden al een grote belangstelling na de aankondiging van het album Glimlach 58 in 2018.