Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Graphic Memories of the Civil Rights Movement

Reframing History in Comics

Jorge Santos
Livre broché | Anglais | World Comics and Graphic Nonfiction
33,95 €
+ 67 points
Format
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Winner, Charles Hatfield Book Prize, Comic Studies Society, 2020
A CHOICE Outstanding Academic Title, 2019

The history of America's civil rights movement is marked by narratives that we hear retold again and again. This has relegated many key figures and turning points to the margins, but graphic novels and graphic memoirs present an opportunity to push against the consensus and create a more complete history. Graphic Memories of the Civil Rights Movement showcases five vivid examples of this:

Ho Che Anderson's King (2005), which complicates the standard biography of Martin Luther King Jr.; Congressman John Lewis's three-volume memoir, March (2013-2016); Darkroom (2012), by Lila Quintero Weaver, in which the author recalls her Argentinian father's participation in the movement and her childhood as an immigrant in the South; the bestseller The Silence of Our Friends, by Mark Long, Jim Demonakos, and Nate Powell (2012), set in Houston's Third Ward in 1967; and Howard Cruse's Stuck Rubber Baby (1995), whose protagonist is a closeted gay man involved in the movement.

In choosing these five works, Jorge Santos also explores how this medium allows readers to participate in collective memory making, and what the books reveal about the process by which history is (re)told, (re)produced, and (re)narrativized. Concluding the work is Santos's interview with Ho Che Anderson.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
256
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781477318270
Date de parution :
25-06-19
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
408 g

Les avis