•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Hallyu 2.0

The Korean Wave in the Age of Social Media

Sangjoon Lee, Abé Markus Nornes
Livre broché | Anglais | Perspectives on Contemporary Korea
40,45 €
+ 80 points
Format
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Collectively known as Hallyu, Korean music, television programs, films, online games, and comics enjoy global popularity, thanks to new communication technologies. In recent years, Korean popular culture has also become the subject of academic inquiry. Whereas the Hallyu's impact on Korea's national image and domestic economy, as well as on transnational cultural flows, have received much scholarly attention, there has been little discussion of the role of social media in Hallyu's propagation.

Contributors to Hallyu 2.0: The Korean Wave in the Age of Social Media explore the ways in which Korean popular cultural products are shared by audiences around the globe; how they generate new fans, markets, and consumers through social media networks; and how scholars can analyze, interpret, and envision the future of this unprecedented cultural phenomenon.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
276
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780472052523
Date de parution :
01-06-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
430 g

Les avis