•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Health and Modernity

The Role of Theory in Health Promotion

David V McQueen, Ilona Kickbusch, Louise Potvin, Jürgen M Pelikan, Laura Balbo, Thomas Abel
Livre broché | Anglais
128,95 €
+ 257 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores the link between health and society. It presents a theory that contemporary health promotion is, by definition, inextricably linked to its social context. The authors discuss global challenges in terms of cultural capital, risk and causality, systems theory, and the dynamic between individual and community. In the process, they define an entity that: understands the centrality of health to all areas of human life, is committed to equity in access to health-promoting resources, applies a multidisciplinary approach to public concerns, looks beyond quick fixes and simple answers to complex issues, employs a variety of political and social agents to accomplish health objectives, is dedicated to empowerment, facilitation, and inclusiveness. The insights found in Health and Modernity are certain to raise the level of debate among professionals, researchers, and the academic community in the global/public health and health promotion fields.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
168
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781441922809
Date de parution :
15-10-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
267 g

Les avis